مدیو سوال

آموزش و پرورش با دستی پر در دولت تدبیر و امید

هشتم شهریور ماه و هفته بزرگداشت دولت بهانه ای شده است تا خبرگزاری ایرنا به بررسی عملکرد و اقدامات وزارت آموزش وپرورش در دولت تدبیر و امید بپردازد و آن چه در پی می آید ؛ قسمت سوم این گزارش است:
 
– به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، در این گزارش علاوه بر تشریح “طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی” به معرفی برخی “دستاوردهای آموزش و پرورش در سال ۹۴-۹۳” اشاره شده و آمده است.

  ۵۷۰۰ مدرسه مجری طرح ارتقای مدیریت آموزشگاهی :

ارتقای مدیریت آموزشگاهی از دیگر سیاست های ترسیم شده برای وزارت آموزش و پرورش بود که در راستای این سیاست سال تحصیلی ۹۴ – ۹۳ منجر به این شد که طرح تعالی مدیریت مدرسه به منظور توانمندسازی مدیران و افزایش اختیارات مدارس در پنج هزار و ۷۰۰ مدرسه به طور آزمایشی به اجرا درآید.

همچنین در این سال با مجوز مجلس شورای اسلامی از میان پنج هزار و ۷۰۰ مدرسه مجری طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی، در ۶۰۰ مدرسه طرح بودجه ریزی، عملیاتی شد.

  دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش در سال ۹۴ – ۹۳ :

 برگزاری آزمون علمی و تخصصی حرفه ای مشاوران مدارس با حضور ۹۰ درصد از ۱۸ هزار مشاور مدرسه و برگزاری همایش «ایست آب نیست » در ۵۴ هزار و ۹۰۲ مدرسه کشور به منظور تقویت حس مسئولیت پذیری و آشنایی دانش آموزان با مبانی مصرف بهینه آب، را می توان از دیگر اقداماتی ذکر کرد که وزارت آموزش و پرورش برای اولین بار آن را اجرا کرد و تا حدودی توانست به اهداف مدنظر دست یابد. همچنین هفتمین مجلس دانش آموزی سال گذشته با حضور ۱۵۰ دانش آموز عضو این مجلس برگزار شد و اعضا برای دوره دو ساله فعالیت خود ۸۰ موضوع مربوط به مشکلات دانش آموزان را استخراج کرده و مورد بررسی قرار دادند.

دیدگاه‌ها (0)

  • از درج مشکلات در دیدگاه ها پرهیز کنید.
  • برای مطرح کردن مشکلات از قسمت تماس با ما اقدام کنید.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.

*
*