مدیو سوال

خبر ۴ مهر ۹۵ – استخدام ۲۰ هزار نفر سالجاری در وزارت آموزش و پرورش

۲۰ هزار نفر سالجاری در وزارت آموزش و پرورش استخدام می شوند….

خبر ۴ مهر ۹۵: ۲۰ هزار نفر سالجاری در وزارت آموزش و پرورش استخدام می شوند 
مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۰ هزار نفر سالجاری از طریق دانشگاه فرهنگیان کشور و برگزاری آزمون توسط سازمان سنجش در این وزارتخانه جذب خواهند شد.
رضا مددی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج اظهار داشت: رویکرد و سیاست دولت تدبیر و امید و وزارت آموزش و پرورش برای جذب نیروهای مورد نیاز تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.
وی با بیان اینکه درخواست ها و تعداد نیروهای مورد نیاز به فراخور هر استان، منطقه و بخش های گوناگون جمع بندی و در اختیار متولیان امر قرار گرفته است، افزود: بیشترین نیاز نیروی انسانی در بخش معلمان مقطع ابتدایی است.
رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برخی مشکلات و چالش های بوجود آمده در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان و نگرانی خانواده ها و فرهنگیان را در این راستا یادآور شد و افزود: آسیب شناسی جدی برای رفع مشکلات موجود در این زمینه انجام شده است.
مددی تصریح کرد: عزم راسخ مسئولان وزارت آموزش و پرورش بر رفع موانع و نگرانی های خانواده ها و دانش آموزان در این راستا استوار است و بدون شک این موضوع با تغییر رویکرد اساسی در سال تحصیلی آینده مواجه خواهد شد.
تغییر رویکرد و شیوه نامه جدید هدایت تحصیلی پایه نهم اواخر سال گذشته با پیش بینی حدود ۶۰ شاخص تعیین رشته در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید.
وی ابراز داشت: اجرای این مصوبه و شیوه نامه جدید اکنون یکی از چالش های فرآروی خانواده ها و دانش آموزان تبدیل شده و بیشترین مراجعه ها پس از نقل و انتقالات در برخی استان ها به این موضوع معطوف شده است.
وی با اشاره به اجرای سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: اجرای متوازن بخش های دیگری از این طرح برای سال تحصیلی جدید(۹۵-۹۶) و نیز در برنامه ششم توسعه سیاست و راهبرد اصلی دولت و مهمترین برنامه کاری این وزارتخانه است.
رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عزم راسخ دولت یازدهم اجرای دقیق، منظم و کارشناسانه سند تحول بنیادین ظرف سه سال گذشته بوده است، گفت: تشکیل ستاد اجرایی و عملیاتی این سند با محوریت معاون اول رئیس جمهوری نیز هم اکنون در کمیسیون اجتماعی دولت در دست بررسی برای تصویب در هیات دولت است.
مددی ابراز داشت: امسال نیز بیش از ۱۵۶ برنامه عملیاتی در قالب حدود ۵۰۰ فعالیت مهم در حوزه های مختلف مبتنی بر این سند و همراه با زیرنظام های آموزشی و تربیتی آن به همه استان ها برای سال تحصیلی جدید (۹۵-۹۶) ابلاغ شده است.
وی میزان اعتبارات مصوب سال ۹۵ در حوزه های گوناگون برای وزارت آموزش و پرورش را نیز افزون بر ۳۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
وی همچنین میزان اعتبارات اختصاصی این وزارتخانه در بودجه سال ۹۴ را نیز افزون بر ۲۴۰هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
مددی مشاور وزیر و رئیس ستاد تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش برای شرکت در آیین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر در کهگیلویه وبویراحمد به یاسوج مرکز این استان سفر کرده است.
امسال بیش از ۱۴۸هزار دانش آموز در استان کهگیلویه وبویراحمد در قالب ۲ هزار و ۸۷۰ آموزشگاه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

دیدگاه‌ها (0)

  • از درج مشکلات در دیدگاه ها پرهیز کنید.
  • برای مطرح کردن مشکلات از قسمت تماس با ما اقدام کنید.
  • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
  • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.

*
*